En lärdom för livet

Jag sitter och lagar en dator samtidigt som jag småpratar med kvinnan som sitter bredvid mig.

”Jag har i det närmaste vuxit upp med datorer”, säger jag. ”Och datorer är bra. Datorer är logiska. Om en dator gör nåt annat än det jag tänkte är det för att jag inte bad den på rätt rätt. Och det är en lärdom för livet.”

I en sån där hisnande lång hundradels sekund hör jag vad jag just sagt. Och lägger till: ”Det är lite som med mina barn. När de inte gör som jag tänkte är det nio gånger av tio för att jag bad dem på fel sätt. Jag var inte tillräckligt tydlig, jag förklarade inte vad jag ville eller jag krävde något av dem som de helt enkelt inte hade förmåga till.”

I sanning en lärdom för livet.

2 responses to “En lärdom för livet

  1. Så himla bra tänkt och sagt ❤️ För det är ju precis så det är .
    Kramar om ❤️

Kommentera

