Trodde de själva på det eller?

Gårdagens Mathilda:

”Vuxna är konstiga. När det inte hjälper att säga till, då säger de till lite argare…?”

Sen följde ett resonemang som gick ut på att när nån är arg är det ju ÄNNU svårare att göra som de säger, och ändå tror vuxna tydligen att det ska funka bättre. Konstigt.

Jag kan ju villigt erkänna att jag kände mig lite träffad. 😉

2 responses to “Trodde de själva på det eller?

  1. Matilda tycks ha en otrolig förmåga att slå huvudet på spiken – och du till att lyssna och fånga upp det hon säger…! Tack för alla kloka ord du delar med dig av!

  2. Smart tjej. Jag har undrat över exakt samma sak. Jag är vuxen och har inte autism (även om jag tycker att jag och de flesta människor har drag av det – men det rör inte ämnet just nu). Jag undrar ofta över varför vi så ofta upprepar samma sak lite argare när det uppenbarligen inte fungerade första gången. Väldigt korkat egentligen!

Kommentera

