När mamman blir arg

Trötta mamman ser tydligen rätt bister ut, för sjuåringen frågar med jämna mellanrum ”är du arg, mamma?”

Till slut svarar mamman att ”nej, jag är fortfarande inte arg, och om jag blir det kommer du nog att märka det. Så länge du undrar är jag antagligen inte arg.”

”Näe för det brukar märkas”, faller tonåringen in och nickar förnumstigt åt lillasyster

En stund senare fräser mamman åt barnen som lämnat köket mitt i maten i stället för att äta upp.

”NU är mamma arg”, påpekar femtonåringen lyckligt. ”Så HÄR låter hon när hon är arg!”

Håhåjaja.

2 responses to “När mamman blir arg

  1. Skönt när de märker att man är arg i allafall….. Jag brukar också kunna få den frågan ibland, antar att jag ser lite sur ut när jag kopplar av i alla ansiktsmuskler 😉
    Kram

Kommentera

