Lågaffektiva storebror

Mellanbarnet skriker argt och fult när hen förlorar på datorspelet.

Mamman ropar från sitt rum: ”Jag vill att du väljer andra ord” (det här barnet kan hantera en sådan tillsägelse, vill jag tillägga 😉 )

Mellanbarnet försvarar sig: ”Men jag ramlade ner och dog!”

Mamman ropar: ”Okej, då kan du till exempel ropa… Lingonben!”

Mellanbarnet nappar inte precis på idén.

Mamman upprepar: ”Jag vill ändå att du väljer andra ord.”

Lågaffektiva storebror går till sovrumsdörren och säger lugnt till mamman: ”Jag stänger här, så slipper du bli så störd mamma.”

Såna där ödmjukande ögonblick… Nån gång ska jag trycka upp en T-shirt där det står Mina barn har lärt mig allt jag behövde veta om livet.

Kommentera

