Framsteg

Idag är en dag när jag har lust att hurra högt! Fatta vilka framsteg Mathilda gjort! Fantastiskt. Vad hurrar du över idag?

M som i underbar

Livet med Mathilda har lärt mig att fira varje litet framsteg och att urskilja dem i det som verkar som bakslag.

  • Barnet som skriker svärord efter mig på butiken har slutat att slå efter mig när hon får ett utbrott.
  • Barnet som låser in sig på sitt rum har upptäckt att hon behöver vara ifred för att lugna sig och gör vad hon kan för att reglera sig själv.
  • Barnet som backar och gömmer sig under ett bord valde att samla sig i stället för att attackera.
  • Barnet som gnäller över att gå och lägga sig faller inte ihop i en panikskrikande hög.
  • Barnet som har hämtat jordgubbar i kylen, skurit till dem och lassat på minst ett par deciliter socker hade en plan och genomförde den, med bibehållet fokus och utan blodspillan.

Vi människor har så lätt för att fokusera på det negativa, när det i själva verket händer…

View original post 32 fler ord

2 responses to “Framsteg

  1. Fint tänkt. Ska påminna mig om det när jag glömmer. 🙂

Kommentera

