Hysteriskt utbrott

Sexåringen har gråtit hysteriskt i sju minuter för att hon har tappat bort den rosa whiteboardpennan hon nyss använde, och nu kan hon inte kryssa för resten på morgonrutinen med någon av de andra pennorna, för det blir inte samma färg, så då kan hon inte göra mer idag. Mitt lilla NT-barn. 😉

Och visst, hon får gärna vara min lilla yrhätta med tusen järn i elden, otålig, pratig och studsig. Nåja, lite minde kunde hon prata iofs. Men när hon själv bryter ihop och inte klarar livet, då önskar jag funktionsnedsättningar all världens väg.
5 responses to “Hysteriskt utbrott

  1. Vad jag känner igen mig. Speciellt Maja (adhd/ocd).

    Alla dessa människor som inte förstår. Så många gånger får hon höra i liknande situationer:
    – Äsch! Ta en annan färg.
    (eller vad det nu handlar om)

    Tänk om alla kunde känna hur det känns inuti dessa barn/ungdomar/vuxna istället.

  2. Ja, det är verkligen ingen enkel eller banal sak, när allt blir så jobbigt. 😦

  3. Jag har ett par gånger försökt förklara den starka ”fel-känslan” som om ”Du” (läs den äsch-sägande personen) sitter i passagerarsätet och någon kör vilt slalom mot trafiken på motorvägen och när du får panik och skriker neeeeej så svarar den som kör Äsch, det väl inget, lite får du tåla, allt är normalt…

  4. Åh det är så jobbigt när det blir sådär 😦
    / Hon som väldigt sällan får såna utbrott längre som tur är. 29 år gammal 😛

Kommentera

