Varför?

Full av frustration – ganska väl dold – frågar jag barnen varför det tar så lång tid för dem att göra sig i ordning på kvällen.

”För att vi är trötta”, säger Hannah.

”Kanske för att medicinen har gått ur?” säger Noah.

”Mmmmmm. Medicinen är det enda som gör att jag kan koncentrera mig, utan den skulle jag kunna sitta och virka och sen springa iväg och börja tugga på nåt”, fyller Mathilda i. Hannah nickar.

Förundrad och något ödmjukad lämnar jag köket för att andas några minuter och begrunda min tur i livet. Världens bästa barn. Och de är mina!

2 responses to “Varför?

  1. Önskar att jag kunde få mitt lilla Troll att prata, men tyvärr har han blivit så sönderpratad att hen inte orkar tänka efter så ofta.

Kommentera

