Fast inte helt från noll

Jag håller på att lära mig att spinna, så jag visar stolt upp mina nya, hemgjorda raggsockor från hemspunnet garn.
”Kolla här vad jag har gjort, direkt från ull.”
”Fast du har inte klippt fåren”, säger Mathilda.
2 responses to “Fast inte helt från noll

  1. Vilken härlig känsla! När jag läser det kan jag känna doften av ullen som kardas, den lite feta känslan när ullen spinns och hur mjuka sockorna blir.. Samtidigt är ju kommentaren klockren! Sätter in allt i sitt sammanhang – något vi borde göra mer av. För egentligen är det mesta vi gör möjligt tack vare någon annan – eller något annat – och i botten av allt finns vetskapen om att själva naturen är ett lån vi fått att bruka!
    Gillar Mathilda att jobba med ullen?

    • Hon gillar mest att klappa på den. 🙂 Men det är härligt nog!

      Det är ju alldeles sant som du säger. Allt vi gör bygger på det andra gjort. Fantastiskt när man tänker på det ur det perspektivet!

Kommentera

