Liten nyhetsuppdatering

slumpvaltinlaggEfter allmänt bifall, eller i alla fall ett gäng glada tillrop här och på facebooksidan, har jag fixat en länk längst upp för att ta fram ett slumpvalt inlägg från M som i Underbar. En liten funktion som jag själv tycker är rolig och spännande, hoppas du som läser här instämmer. Länken är nedanför titeln ”M som i Underbar”, se bilden. Jag vill också påminna om sökfunktionen! Om du letar efter nåt särskilt inlägg finns en sökruta till vänster. 🙂

Jag inser också att jag inte alls uppdaterat dig på ”mobilen som hjälpmedel”-fronten. Ibland blir det lite för täta skott mellan min privata blogg och mitt rätt offentliga liv, ironiskt nog. 😉 AssistApp.se utvecklas mer och mer. Databasen över hjälpmedelsappar växer och jag är innerligt tacksam för engagerade kollegor som stöter och blöter stort och smått med mig. Det händer så mycket på appfronten att det är omöjligt att ha överblick över allt på egen hand.

I vår kommer vi att ha flera öppna heldagskurser om mobiler och surfplattor som hjälpmedel, dit du som vill är välkommen att anmäla dig. Heldagskurserna är inriktade på kognitiva funktionsnedsättningar.

På journalistfronten hoppas jag att vi ses i tidningarna Föräldrakraft och Ögonblick. Och det går förstås som vanligt att boka mig som föreläsare, enklast är att kontakta Lotta Abrahamsson på ViktigaTal.se. Lotta har den där organisatoriska förmågan som jag saknar 😉 och vi ser fram emot en spännande tid tillsammans.

Jag ska försöka återgå till att svara på era frågor också. När den här omgången influensa har gett med sig.

Hostande hälsningar

Tina

Kommentera

