Synka

Grundkonfiguration

november 25, 2009

Just nu är det tufft. Jag är jättetrött och inte riktigt frisk, dessutom stressad och med en touch av panikångest som följer mig genom hela dagen och natten. Jag har tusen projekt varav inget är valbart, det är försäkringskassan hit och jobbgrejer dit, habilitering, skola, räkningar, mat, städning, mera jobb, mera försäkringskassa. Jag vill att Conny ska se hur jag mår, och ta hand om mig, som man gör med någon man älskar. Att han ska ge mig en kram ibland och undra hur det går.

Conny är stressad. Han är stressad å mina vägnar eftersom han vet att jag mår dåligt, han är trött eftersom barnen har varit sjuka och det är tufft för honom när de är hemma och när dagarna blir oplanerat annorlunda (varför kan man tex inte planera in förkylningsVAB i förväg? Jag bara undrar?). Och när han är stressad vill han inte prata, inte vara nära och kan dessutom inte tolka mina signaler särskilt bra.

Vi återgår till vårt grundprogram båda två, utan alla de små finurliga plugins vi skaffat oss genom åren för att synka. Och det är så frustrerande! :gaah: För Conny är egentligen min allra bästa vän i hela världen, den där personen som jag skulle ta med mig till en öde ö och inte känna behov av någon annan än. Så. Men helt plötsligt då och då sitter han på andra sidan av en sorts mental glasvägg.

Jag ovill att be om hans uppmärksamhet. I min sociala konfiguration ingår att man inte ska behöva det. Idag sade jag till honom att det känns som om att säga ”ge mig en kram” är ungefär som att ringa upp nån och säga ”hej, jag fyller år idag, ge mig en present!”. Han skrattade, point taken.

Jag kom att tänka på hur viktigt det är att hitta sätt att synka med sin partner, i synnerhet när man har olika grundkonfigurationer. Hur gör ni för att synka? Tips, tankar, idéer, frågor mottages tacksamt!

One response to “Synka

  1. jag lever med en pojkvän med as men vi har inga problem när det gäller att synka. vi läser av varandra på ett bra sätt. men sen har min kille inte så stora svårigheter inom as utan det är mer add för honom

Kommentera

