Midsommarkväll

Mathilda stormade in med ett vrål efter midsommarfirandet som avslutats i regn.

”Jag är blöt, jag är blöt, jag är kall, jag är kall, jag är blöt, jag är kall!”

Sen kom utbrottet för att vi pratade med henne. Och sen utbrottet för att ingen hjälpte henne (eftersom ingen fick ta i henne)… Sen kom utbrottet för att jag inte visste var hennes fleecedress – som är för liten – var nånstans, utbrottet när jag sade att jag inte tänkte leta efter den och utbrottet när hon hittat den och den VISST passade. Jag har förstås glömt några mindre utbrott, men ni vet.

Midsommarfirandet i sig gick jättebra och Mathilda hade väldigt roligt, men jag misstänker att hon inte är det enda barnet med autism eller ADHD som är väldigt trött och väldigt argt ikväll. Det kallas för överbelastning och är som en sorts träningsvärk, kan man säga. I hjärnan.

3 responses to “Midsommarkväll

  1. Träningsvärk i hjärnan – ja! Såklart! Det är ju faktiskt precis, exakt så det känns. Som i dag. När jag har jobbat fler timmar än jag egentligen orkar, haft fler möten än jag egentligen klarar av på en dag och det har varit lite för kaotiskt på kontoret. Trött, sliten, gråtfärdig, arg, omöjlig. Fast för gammal för att få utbrott…. Tur att man har en förstående sambo som bara säger ”ät macka, drick te” och kramar mig när jag har såna dagar. Och att jag själv vet varför det blir så.

  2. Känner absolut igen! Träningsvärk i hjärnan var en väldigt bra beskrivning. Den ska jag använda mig av. Tack och kram!

  3. Reblogga detta på M som i underbar och kommenterade:

    Och apropå detta med att förebygga och hushålla med orken snubblade jag över förrförra årets katastrofala midsommarkväll. Håll till godo! 😉

Kommentera

