Föräldrarna och skulden

Malene Larsson skriver om ett missriktat blogginlägg om trotssyndrom här. Läs texten.

Det bästa är att man, innan man uttalar sig om något man inte känner till – sätter sig in i problemet, hur det ser ut och sedan försöker stötta istället för stjälpa svaga grupper av människor. Och tillslut kan man ödmjukt tänka att det är tur att inte mina barn och jag själv är drabbat av det som gör livet så mycket svårare för vissa…

Och Anna Marklund skriver om skulden. Här. Läs det också.

Men jag tror att jag skiljer mig mot andra ”vanliga” föräldrar i att jag kommer ihåg VARJE tillfälle som jag sagt något opedagogiskt till mina barn. För när jag gör bort mig för det direkta konsekvenser. Om DU med nt-barn gör detsamma passerar det ofta ganska obemärkt. Ändå är det jag som är den ifrågasatta mamman med ögonen på mig.

One response to “Föräldrarna och skulden

  1. Tack för två värdefulla tips och länkar! Har läst båda nu. Kram!

Kommentera

