Tröttare

Ibland känner man tydligare än annars hur trött man är. Jag har pratat med vår vårdbidragshandläggare idag, rotat i utbetalningar och felrapporter till skatteverket, grejat med siffror och ansökningar och papper och papper och papper… Och nu tog det slut. Jag är så väldigt, väldigt trött.

Får jag citera mig själv lite? Eller får och får, nu gör jag det:

”Självklart älskar jag mitt barn. Men det är inte OK. Det är inte OK att det är så här”

Idag är det inte ok. Mer o-ok än på länge. Jag vill ha en paus, tack, allra helst på obestämd tid.

3 responses to “Tröttare

  1. Tror de flesta av oss i liknande situation håller med dig i ditt citat. Hade det räckt med kärleken till våra barn hade vi aldrig behövt vila.

  2. Ja jösses! Det är inte barnen i sej som suger musten ur en utan pappers exersisen runtomkring som är helt galen. Snacka om energi drenage!

Kommentera

