Omsluten

”Mamma, kan jag få en guldhamster? Jag vill inte ha en guldfisk längre, jag vill ha en guldhamster!”

”Tyvärr inte hjärtat. Du vet att jag är allergisk mot pälsdjur. Jag är allergisk mot hamstrar, för de är pälsdjur.”

Mathilda stormade ut ur vardagsrummet med ett av sina höga tjut av frustration och började gråta och skrika inne i sitt rum. Ett av grannbarnen sade lugnt från andra änden av rummet:

”Det är svårt att ta ett nej. Jag kan bli jättearg när jag får ett nej.”

Ibland tänker jag på den kompakta mur av kärlek som omsluter mitt barn. Alla dessa människor som verkligen, verkligen älskar Mathilda precis som hon är, och accepterar henne som hon är. Och jag vet att jag är lyckligt lottad.

One response to “Omsluten

  1. ”Det är svårt att ta ett nej. Jag kan bli jättearg när jag får ett nej.”

    Ibland tänker jag på den kompakta mur av kärlek som omsluter mitt barn. Alla dessa människor som verkligen, verkligen älskar Mathilda precis som hon är, och accepterar henne som hon är. Och jag vet att jag är lyckligt lottad.

    Dessa rader fick tårar att fylla mina ögon och jag tänker att du som mamma kan skratta dig lycklig som har så förstående och älskvärda människor omkring ditt barn.
    Jag rattade precis in på din blogg för första gången, men jag är fast.

Kommentera

