Statusrapport

För tredje dagen i rad har Mathilda haft dagkläder på dagen och pyjamas på natten, i stället för pyjamas dygnet runt. Hon har ätit ibland, trots att hon säger att hon inte har lust med mat. Utbrotten sker ungefär lika ofta som den senaste tiden (dvs ett tvåsiffrigt antal per dag) men hon får fortare kontroll över sig själv igen. Man ser hur hårt hon jobbar för att hejda sig och ändra riktning. Hon gör ett fantastiskt arbete!

Efter tre veckors total vila, en liten ljusning. Jag hoppas att det håller i sig.

Själv känner jag mig utmattad, dränerad. Jag tror att jag försvinner från nätet ett tag. Så väldigt, väldigt trött. Det finns några inlägg tidsinställda, så ni kommer att höra från mig då och då, men jag kanske inte orkar svara på kommentarer eller diskutera.

Glad Lucia! Det ska vi ha. Vi ska ha dagkläder på oss på dagen, pyjamas på natten, jobba på att få i oss tillräckligt med energi för att gå runt och komplettera med vitaminer och mineraler. (Tack och lov för vitamingummibjörnar!)

Då och då ska vi satsa på att stoppa i Mathilda pepparkaksdeg, mandelmassa och andra decembergodsaker. Så att hon inte går ner i vikt alldeles. Och jag tror att jag kanske kan få tvätta hennes hår för första gången på över tre veckor.

Det kanske låter negativt, men jag menar det verkligen! Nu tror jag att det börjar vända lite, lite grann.

3 responses to “Statusrapport

  1. Åh vad jag känner med dig här. Och vad jag känner med Mathilda.
    Just det här med att gå i pyjamas dygnet runt, för då slipper jag sätta på mig den ikväll tanken, är väldigt tydlig här när det är jobbigt.
    Vi börjar sakta men säkert ta oss tillbaka. Men efter 1 tim i förskolemiljö med endast en pedagog och mig var Prinsessan slut resten av dagen.

    Ta hand om er. Det behöver ni!
    Kram

  2. Kramar i mängder. Kämpa på. Du är en otrolig människa. Finns här och läser den dagen du kommer tillbaka. Ta hand om Er.

  3. Vilken klok plan och klok mor! Att klara av att sätta ambitionsnivån tillräckligt lågt när livet är jobbigt är svårt men otroligt viktigt för att kunna inhämta kraft för att kunna komma tillbaka så småningom utan att bränna ut sig totalt. Jag tycker det låter som ett stort framsteg att få tvätta håret, sköt om er!

Kommentera

