Extra allt

”Varför glömde han bort mig?” undrade sjuåringen, som stod avklädd och väntade på att få duscha. Barnafaderna hade gått ner i källaren för att snabbt kolla om pannan var igång så att det fanns varmvatten att duscha sjuåringen med. Det här var tio minuter senare. Från källaren hörde jag ljudet av varmvattenpannan som sotades.

”Pappa ADHD-glömde”, sade jag. ”Du vet, som när jag säger till dig ‘gå och sätt på dig pyjamas’ och så tänker du att du ska göra det, men sen när du kommer till ditt rum glömmer du, och efter en stund kommer jag och skäller… Det var inte meningen av pappa att glömma. Det bara blev så. Han har ADHD precis som du.”

”Va? Har ALLA i vår familj ADHD?!” sade sjuåringen.

”Tja, nästan alla i alla fall. Vi är lite extra speciella i vår familj.”

”Vi är lite extra GALNA i vår familj!”

Spot on, son. Spot on. Man skulle kunna säga att nån beställde extra allt.

One response to “Extra allt

  1. Det där draget kan tillskrivas AS också.

Kommentera

